Impact Day 1/2022 #context

16-17/03/2022 konferencja online - nagrania

Reklama kontekstowa, czyli taka, która trafia do właściwego odbiorcy, we właściwym miejscu, we właściwym czasie.

Wydaje się, że jednym z ważniejszych remediów na koniec podejścia „behawioralnego” jest #context i reklama kontekstowa, czyli „powrót do przeszłości” - podejścia z początków reklamy telewizyjnej czy prasowej.

Konferencja Impact Day #context jest przeznaczana dla marketerów, więc koncentrujemy się na marketingu i na inspiracji w prowadzeniu biznesu. Podchodzimy do tematu z kilku perspektyw: z punktu widzenia wydawcy, domu mediowego, firm – reklamodawców, z perspektywy rynkowej, badawczej.

Chcemy nawiązać do bardziej humanistycznej perspektywy tematu postcookie, pokazać tę zmianę z perspektywy kontekstu i tego, na ile jest on ważny, jaką rolę ma dla konsumenta a jaką dla marki i marketera?

Możesz się spodziewać – jak zwykle na konferencjach Impact Day – ciekawych, nieoczywistych prelegentów, autorytetów i pasjonatów w swoich dziedzinach z Polski i ze świata. Poniżej nagrania z konferencji. Zapraszamy do obejrzenia.

Impact Day #context ma akredytację DIMAQ. Za udział w konferencji uczestnik otrzymuje 16 pkt, a prelegent 30 pkt DIMAQ.

DIMAQ

AGENDA

Dzień 1: 16 marca g. 14:00 - 17:00

14:00 Witamy/Welcome – Mark Dekan, CEO Ringier Axel Springer Polska, Aleksandra Brzozowska, Head of Business Partnering Knowledge Network i Radek Wierzbiński, Strategy & Innovation Director, Ringier Axel Springer Polska

14:30 Contextual Advertising: The Key Opportunities in Europe Today - Nick Welch, Chair of IAB Europe's Programmatic Trading Committee

Reklama kontekstowa zawsze była fundamentalną częścią marketingu, ale postęp technologiczny i przejście w kierunku rozwiązań skoncentrowanych na prywatności, przyspieszone przez koniec 3rd party cookie, ponownie zwróciły uwagę na reklamę kontekstową.

Nick Welch podzieli się podsumowaniem możliwości reklamy kontekstowej w Europie i przyjrzy się kluczowym najlepszym praktykom w świecie bez 3rd party cookie.

15:00 Przede wszystkim ludzie, a nie konsumenci – Adam Miecznikowski, Chief Strategy Officer at Publicis Poland

W świecie post cookie komunikacja będzie musiała zaakceptować fakt, że najpierw jesteśmy ludźmi, a dopiero potem konsumentami. To jedyny sposób, żeby dotrzeć do odbiorcy, który nie zostawia w sieci cyfrowych śladów.

Marki muszą na nowo odkryć, że kluczowym dla nich kontekstem jest człowiek. Od tego, jak dobrze zrozumieją ten kontekst będzie zależała ich przyszłość. Żegnamy performace. Witamy człowieka w centrum.

15:30 Kontekst i Performance – małżeństwo z obowiązku czy dla korzyści? - Łukasz Zaleśny, Strategy & Growth Director, Agnieszka Petla, Digital Strategy Lead, Grupa OMD

16:00 Contextual advertising – odpowiedź wydawców na postcookie world - Rafał Wiewiórski, Head of Ad Product Display & Data, Ringier Axel Springer Polska

16:30 Relaksacja – wyciszenie ciała i głowy po całym dniu - Honorata Kifner, trener rozwoju osobistego i coach zdrowia, less-stress.pl

16:50 Podsumowanie dnia - Aleksandra Brzozowska i Radek Wierzbiński, Ringier Axel Springer Polska

Dzień 2: 17 marca g. 14:00 - 17:00

14:00 Witamy/Welcome – Aleksandra Brzozowska, Head of Business Partnering Knowledge Network i Radek Wierzbiński, Strategy & Innovation Director, Ringier Axel Springer Polska

14:10 #StandWithUkraine - moc marek w trakcie kryzysu – Karolina Sznajder, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Ringier Axel Springer Polska

14:30 Change of the advertising ecosystem – a publishers view - Robert Blank, General Manager E-Commerce & Advertising at Axel Springer SE

Ekosystem reklamowy szybko się zmienia, jeśli chodzi o ograniczenia techniczne ze strony przeglądarek, egzekwowanie przepisów dotyczących prywatności i coraz większe naciski na zwiększanie regulacji ekosystemu. Presja na wszystkich uczestników rynku jest duża, a wydawcy internetowi muszą przygotować się na to zmieniające się środowisko. Ta prezentacja ma pokazać, jak to wszystko wygląda z punktu widzenia wydawców.

15:00 Czy kontekst ma znaczenie dla Kowalskiego? Świadomość i ocena typów reklamy w przededniu postcookie w oparciu o badanie konsumentów - Marta Rybicka - Deputy Chief Commercial Officer, Członek Zarządu agencji badawczej IQS

Na ile przeciętny konsument jest świadomy tego, że reklama podąża za jego historią przeglądania? Czy reklama kontekstowa i brak poczucia bycia śledzonym przez Wielkiego Brata okaże się lepszym (choć wymuszonym) rozwiązaniem? Czy jesteśmy w stanie już teraz określić efektywność (lub jej brak) reklamy kontekstowej? Poszukamy odpowiedzi w oparciu o dedykowane badanie konsumenckie.

15:30 SEO in a Cookieless World: Why Marketing Needs SEO more than ever - Matthäus Michalik, Founder Claneo (International Search & Content Marketing Agency)

16:00 Nieracjonalność klientów w marketingu kontekstowym - Michał Kreczmar, Dyrektor ds. cyfrowej transformacji, Izabela Wisłocka, Wicedyrektorka i liderka zespołu Digital Ecosystems, PwC Polska

W jaki sposób lepsze zrozumienie kontekstu klienta oraz ekonomia behawioralna pomagają w przygotowaniu spersonalizowanych podróży konsumentów?

Świat, w którym dane i technologia spotykają się z nieracjonalnymi klientami, czyli trend Internet of Behaviours w codziennej pracy marketerów.

16:30 Mini relaksacja - wyciszanie głowy po całym dniu Honorata Kifner, trener rozwoju osobistego i coach zdrowia, less-stress.pl

16:50 Podsumowanie konferencji - Aleksandra Brzozowska i Radek Wierzbiński, Ringier Axel Springer Polska

prelegenci

Mark DekanCEO Ringier Axel Springer Polska

Nick Welch Chair of IAB Europe's Programmatic Trading Committee

Adam MiecznikowskiChief Strategy Officer, Publicis Worldwide Polska

Agnieszka PetlaDigital Strategy Lead, Grupa OMD

Łukasz ZaleśnyStrategy & Growth Director, Grupa OMD

Karolina SznajderDyrektor Komunikacji i Public Affairs Ringier Axel Springer

Robert Blanck General Manager E-Commerce & Advertising at Axel Springer

Izabela Wisłocka Wicedyrektorka i liderka zespołu Digital Ecosystems w PwC

Michał KreczmarDyrektor w zespole ds. cyfrowej transformacji, PwC Polska

Honorata KifnerTrener rozwoju osobistego i coach zdrowia, less-stres.pl

Marta RybickaSenior Business Director, IQS

Matthäus MichalikFounder Claneo (International Search & Content Marketing Agency)

Rafał WiewiórskiHead of Display & Data, Ringier Axel Springer Polska

Aleksandra BrzozowskaHead of Knowledge Network, Ringier Axel Springer Polska

Mariusz WąsińskiChief Sales Officer, Ringier Axel Springer Polska

Radek WierzbińskiGrowth & Innovation Director, Ringier Axel Springer Polska

Mark DekanCEO Ringier Axel Springer Polska

Jako prezes zarządu Ringier Axel Springer Media AG jest odpowiedzialny za spółkę joint venture zawiązaną pomiędzy firmami Axel Springer i Ringier w Europie Środkowo-Wschodniej. Piastuje stanowisko prezesa zarządu Ringier Axel Springer Polska, kierując jedną z największych grup medialnych w regionie.

Nick Welch Chair of IAB Europe's Programmatic Trading Committee

Nick is responsible for driving IAS’ programmatic business in the region. Nick supports clients’ media strategies such as the impending cookie deprecation, and promotes robust cross-industry collaboration with the world’s biggest agencies, advertisers, publishers and industry bodies.

Nick is also the Chair of IAB Europe's Programmatic Trading Committee, where he leads the committee's work to increase understanding of the programmatic ecosystem and the impact it is having on digital advertising and influence industry initiatives to improve the ecosystem.

Being part of the advertising industry for more than 20 years, Nick draws his experience from working across the buy-side and sell-side of the ecosystem with brands, agencies and publishers. Beginning in traditional media like Radio, TV and press through to digital encompassing mobile, web and in-game with the last 10 years in the world of programmatic, he has held business development and sales roles at Bauer, Microsoft, Turner, Orange, SpotX and now IAS

Adam MiecznikowskiChief Strategy Officer, Publicis Worldwide Polska

Dewiza zawodowa: Świat potrzebuje dobrej reklamy.

Praktyk i pasjonat komunikacji marketingowej. Związany z branżą reklamową od 1994. Łączy pragmatykę doświadczenia w dziale account management z podejściem strategicznym. Od 2013 r. Chief Strategy Officer w Publicis Worldwide Poland. Specjalizuje się w tworzeniu skutecznych i długofalowych rozwiązań komunikacyjnych i jest twórcą najczęściej nagradzanych strategii w Publicis Groupe. Swoją eksperckością przyczynił się do wyróżnień agencji takich jak „Skuteczność roku” czy „Zaufanie roku” oraz dwukrotnego podium na Effie. Współtwórca kampanii wielokrotnie nagradzanych na konkursach Effie, Mixx Awards, Golden Arrow oraz Innovation. Uczestniczył w pracach jury konkursów Effie, Kreatura, Golden Drum oraz Young Creatives. Prowadził zajęcia m. in. na Psychologii Reklamy (UW) oraz w Szkole Mistrzów Reklamy. Na zaproszenie SAR prowadził szkolenie dla jurorów Effie w Chorwacji. Komentator wydarzeń branżowych dla Press oraz Wirtualnych Mediów. Certyfikowany trener biznesu oraz Prelegent na konferencji PTBRiO i Impact Day.

Autor publikacji na CMOInsider - serwisie informacyjnym Publicis Groupe Polska, który jest cennym źródłem informacji dla marketerów. W swoich tekstach przekazuje rzetelną i aktualną wiedzę o biznesie oraz zmianach społecznych i zachowaniach konsumentów.

Agnieszka PetlaDigital Strategy Lead, Grupa OMD

Od kilkunastu lat specjalizuje się w komunikacji w mediach cyfrowych po stronie domu mediowego. Fanka innowacji mediowych, technologicznych, testowania nowych rozwiązań, a prywatnie kotów oraz igrzysk olimpijskich. Doświadczenie zbierała m.in. pracując wiele lat dla marek z branży motoryzacyjnej rozwijając się w obszarze długoterminowego budowania relacji z marką. Lubi liczby i nie zawaha się ich użyć. Autorka prac nagradzanych w konkursach Effie, Innovation, Golden Arrow oraz Mixx Awards. Prelegentka Forum IAB 2020, prelegentka Forum Marketingu Zintegrowanego 2021. stronie największego wydawcy online w Polsce (Onet.pl). Prywatnie instruktor salsy, fan futbolu, dumny tata Franka i Marysi.

Łukasz ZaleśnyStrategy & Growth Director, Grupa OMD

Od kilkunastu lat związany z branżą komunikacyjną i reklamową. Pracował m.in. w K2 Media, Zenith, Spark Foundry oraz Starcom. Ściśle współpracuje z klientami przy opracowaniu strategii komunikacyjnych dla marek z wielu kategorii produktowych. Entuzjasta projektów powstających na styku konsumenta i marki, biznesu i mediów, kreacji i technologii, a których celem jest wzrost biznesu poprzez budowanie trwałych relacji i angażujących doświadczeń. Challenger. Lubi wiedzieć, dlaczego coś nie działa, zanim zacznie szukać najlepszego rozwiązania. Absolwent Szkoły Strategii Marki przy SAR. Wykładał na Collegium Civitas oraz SGH. Prelegent konferencji branżowych m. in. Forum IAB, adUniverse, InDigital Marketing, InternetBeta.

Karolina SznajderDyrektor Komunikacji i Public Affairs Ringier Axel Springer

Politolożka, medioznawczyni i coach. Odpowiada za komunikację korporacyjną, public affairs, komunikację wewnętrzną oraz komunikację marek należących do Ringier Axel Springer. Członkini zespołów strategicznych w spółkach z branży energetycznej w Polsce i Europie. Od blisko dwudziestu lat prowadzi działy komunikacji korporacyjnej, digitalowej, marketingowej i public affairs w międzynarodowych organizacjach. Odpowiedzialna również za wprowadzenie nowej marki jednej z największych firm w sektorze commodity na rynek Polski oraz reprezentację całego sektora w Brukseli.

Robert Blanck General Manager E-Commerce & Advertising at Axel Springer

As General Manager E-Commerce & Advertising, Robert Blanck is responsible for all activities related to the user, website, and advertising that go beyond traditional ad sales. In his more than ten years at BILD and the Axel Springer media brands, he has developed new, sustainable business models, for example, through the founding of the BILD Shop, the monetization of users despite adblockers or the development and introduction of TCF 2.0. His expertise in assessing the commercial consequences of technical and regulatory changes in the market keeps him very busy on the issues of GDPR, ePrivacy, Google Privacy Sandbox, and a customized data strategy. In addition, Robert Blanck is part of many different national and international associations and working groups dealing with the exciting challenges of changing the advertising ecosystem.

Doświadczenie zdobywał wcześniej w agencji interaktywnej (MRM Worldwide) i po stronie największego wydawcy online w Polsce (Onet.pl). Prywatnie instruktor salsy, fan futbolu, dumny tata Franka i Marysi.

Izabela Wisłocka Wicedyrektorka i liderka zespołu Digital Ecosystems w PwC

Ekspert w obszarze Customer Experience oraz technologii wspierających zarządzanie relacjami z klientami (eCommerce, MarTech, CRM, wykorzystanie danych konsumenckich).

Pomaga klientom w procesach transformacji cyfrowej, w obszarach Front Office, które łączą się bezpośrednio z konsumentem – sprzedaż, marketing oraz obsługa klienta. Zawsze bierze pod uwagę aspekty biznesowe, technologiczne oraz budowania doświadczeń (klientów i pracowników).

Realizowała projekty dla firm z branży FMCG, finansowej, paliwowej, transportowej oraz mediowej.

Autorka wielu publikacji w obszarze transformacji cyfrowej, budowania doświadczeń klienta oraz marketingu opartego o dane (m.in. Biblia e-biznesu 2.0 oraz 3.o). Wykładowca studiów podyplomowych Uniwersytetu Łódzkiego kierunku „eCommerce”.

Doświadczenie zdobywał wcześniej w agencji interaktywnej (MRM Worldwide) i po stronie największego wydawcy online w Polsce (Onet.pl). Prywatnie instruktor salsy, fan futbolu, dumny tata Franka i Marysi.

Michał KreczmarDyrektor w zespole ds. cyfrowej transformacji, PwC Polska

Michał odpowiada w PwC m.in. za dobór narzędzi cyfrowej transformacji oraz adaptację międzynarodowych rozwiązań dla klientów w Polsce i w regionie.

W ramach PwC analizuje zachowania konsumentów i trendy rynkowe, które je kształtują. Łączy uzyskane informacje z rozległą wiedzą biznesową i najnowszą technologią, a następnie przedstawia rozwiązania, które zwiększają przychody i rentowność firm. Efekt tych działań to konkretne zmiany dla obszarów, które bezpośrednio łączą się z konsumentem - sprzedaż, marketing i obsługa klienta. Od tworzenia skutecznej strategii komunikacji i sprzedaży, przez budowanie doświadczeń i zaufania, aż po zdobywanie i utrzymanie lojalności klientów.

Michał jest od około 25 lat w e-branży. Był redaktorem naczelnym pierwszego polskiego czasopisma o internecie. Zasiadał w radzie nadzorczej IAB Polska i stworzył dział internetowy wydawnictwa IDG Poland.

Związany z koncernami mediowymi, przemysłem reklamowym i e-commerce w Polsce. Był dyrektorem wydawniczym serwisów biznesowych i technologicznych, dyrektorem ds. systemów transakcyjnych i marketingu bezpośredniego, dyrektorem ds. rozwoju produktu reklamowego w Agora S.A., dyrektorem ds. e-commerce w Hypermedia/Dentsu Aegis Network, dyrektorem zarządzającym iProspect/Dentsu Aegis Network, gdzie skupiał się na marketingu bezpośrednim, performance media i programmatic. Realizował projekty dla firm z branż FMCG, sieci detalicznych, producentów przemysłowych, logistyki, elektroniki użytkowej jak również sektora finansowego, oil & gas i zdrowotnego.

Wykładowca Transformacji Cyfrowej na studiach podyplomowych, MBA i Executive MBA na Akademii im. Leona Koźmińskiego.po stronie największego wydawcy online w Polsce (Onet.pl). Prywatnie instruktor salsy, fan futbolu, dumny tata Franka i Marysi.

Honorata KifnerTrener rozwoju osobistego i coach zdrowia, less-stres.pl

Absolwentka Podyplomowych studiów Praktycznej Psychologii Motywacji („Biegun” Marka Kamińskiego) i Akademii Zdrowia i Odporności („HARA” Wojciecha Eichelbergera) oraz podyplomowych studiów Psychosomatyka i Somatopsychologia na Uniwersytecie SWPS w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Dyplomowany trener rozwoju osobistego (Szkoła Treningu i Warsztatu Psychologicznego, Ośrodek Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA) oraz Coach (Studium Coachingu Zawodowego NOVO). Obecnie w szkole coachingu grupowego i zawodowego. Licencjonowany trener Personal Efficiency Program®. Właścicielka firmy Less Stress

Zdrowie w firmach to jej zawodowa misja. Pracuje z klientami, którzy chcą lepiej zadbać o siebie, zwiększyć swoją efektywność i tym samym lepiej radzić sobie ze stresem.

Marta RybickaSenior Business Director, IQS

Z wykształcenia socjolog i absolwentka studiów doktoranckich z zakresu zarządzania i finansów. Jako doświadczony menedżer w IQS kieruje ilościowo-jakościowym działem badawczym, nadzorując projekty realizowane dla klientów z różnych branż, głównie z sektora farmaceutycznego, finansowego oraz FMCG. Od wielu lat zaangażowana w wiele autorskich projektów badawczych realizowanych w IQS, m.in. Świat Młodych, Video Love Story czy Game Story. Wspiera działania społeczne poprzez współpracę badawczą z takimi fundacjami i organizacjami jak np. "Kwiat Kobiecości" dotyczące świadomości działań profilaktycznych w chorobach onkologicznych, czy „Inspiring Girls Polska" dotyczące aspiracji dziewczynek w Polsce oraz „Share The Care” w obszarze wspierania idei urlopów rodzicielskich dla ojców.

Matthäus MichalikFounder Claneo (International Search & Content Marketing Agency)

Matthäus Michalik is founder and managing director of Claneo, one of the leading German online marketing agencies for international search & content marketing based in Berlin. With his expertise, he advises start-ups, SMEs and corporations in the areas of search engine optimization (SEO) & content marketing. In addition to advising large and international clients, his responsibilities fall primarily in the areas of agency marketing and new business. Together with a strong team, he shapes the agency and defines its future and strategic direction.

Doświadczenie zdobywał wcześniej w agencji interaktywnej (MRM Worldwide) i po stronie największego wydawcy online w Polsce (Onet.pl). Prywatnie instruktor salsy, fan futbolu, dumny tata Franka i Marysi.

Rafał WiewiórskiHead of Display & Data, Ringier Axel Springer Polska

Rafał ma 15 letnie doświadczenie w marketingu cyfrowym po stronie wydawców, sieci reklamowych, domów mediowych oraz agencji i ponad 6-letnie doświadczenie w zarządzaniu produktami reklamowymi po stronie wydawcy. Od blisko 3 lat rozwija portfolio produktów reklamowych display oraz data-driven w RAS Polska. Wcześniej, w Grupie ZPR Media, odpowiadał za produkty reklamowe online jako Dyrektor Rozwoju Produktu Reklamowego oraz uprzednio także za produkt mediowy online jako Dyrektor Produktu Mobile i Video. Koordynował tam m.in. wdrożenie i rozwój produktu TO WIDEO od strony wydawniczej i reklamowej. W 2011 jako Business Development Director planował i koordynował rozwój Vendimob - pierwszego polskiego mobilnego adserwera reklamowego.

Aleksandra BrzozowskaHead of Knowledge Network, Ringier Axel Springer Polska

Szef największego projektu edukacyjnego w Ringier Axel Springer Polska, Impact Akademii oraz najbardziej wpływowej konferencji na temat trendów, które będą kształtować nasz biznes w przyszłości (pod marką Business Insider ) Business Insider- Global Trends Festival (insidetrends.businessinsider.com.pl). Członek rady dyrektorów Digital Poland Foundation (https://www.digitalpoland.org/)

Mariusz WąsińskiChief Sales Officer, Ringier Axel Springer Polska

Ponad 20 lat doświadczenia w pracy w mediach ogólnopolskich. Specjalizuje się w zarządzaniu zespołami sprzedażowymi, budowaniu strategii sprzedażowych oraz negocjacjach. Specjalista w dziedzinie reklamy internetowej, radiowej i prasowej.

Pracował w biurze reklamy RMF FM oraz Ringier Axel Springer Polska. Od 2014 odpowiada za komercjalizację przestrzeni reklamowej należącej do Ringier Axel Springer Polska.

Absolwent filologii angielskiej na Uniwersytecie Śląskim. Ukończył program doskonalenia umiejętności managerskich organizowany przez Harvard Business School Publishing oraz Canadian International Management Institute. Jest członkiem rady nadzorczej IAB Polska oraz członkiem Europejskiego Komitetu Reklamy w International News Media Association (INMA). Zainteresowania zawodowe: nowe technologie, rozwój osobisty i leadership.

Radek WierzbińskiGrowth & Innovation Director, Ringier Axel Springer Polska

Ekspert ds. strategii i komunikacji marketingowej. Absolwent Chartered Institute of Marketing i Szkoły Strategii Marki (SAR), ukończył również m.in. stosunki międzynarodowe na UW oraz Mazowiecką Szkołę Trenerów. Jako Growth & Innovation Director w Biurze Reklamy Ringier Axel Springer Polska odpowiada m.in. za kreowanie niestandardowych rozwiązań komunikacyjnych dla marek klientów czy analizę trendów i zjawisk mediowych. Wykładowca Collegium Civitas i SWPS. Jako szef programowy Impact Academy rozwija od wielu lat program wiedzowy dla polskich marketerów.

Doświadczenie zdobywał wcześniej w agencji interaktywnej (MRM Worldwide) i po stronie największego wydawcy online w Polsce (Onet.pl). Prywatnie instruktor salsy, fan futbolu, dumny tata Franka i Marysi.